Hikayat Po,Pooh,Po dan Po

|
Salam.
Aper kah maksud hypo ,name yang korang panggil ak sepanjang 2 tahun idup kat kolej.
dipetik daripada wiktionary;

Etymology

From Ancient Greek ὑπο- (hypo-), combining form of ὑπό (hypó), under). Compare sub-.

Pronunciation

  • /ˈhaɪpəʊ/

Prefix

hypo-

  1. (anatomy) Below; beneath; under.
  2. (medicine) Deficient; less than normal.
  3. (chemistry) A name for oxoacid and oxyanions with a low amount of oxygen

so 2 la maksud nya......

Masa kat kolej , saudara aslam gemar menganggu aku dengan buat suara dalam cerita kanak 2 terkenal british teletubiees (macam mana aku nak eja pon ak xtau)
"lala,twinkie pinkie,po..."

po dalam siri kanak2 british yang terkenal teletubbies

lepas 2 saudara acip dengan member dalam klas fizik kak ina block 4 suka panggil name aku dengan binatang beruang yang kaler kuning iaitu winnie the pooh...

winnie the pooh kartun ciptaan syarikat Walt Disney
Masa keluar jer cite Kung Fu Panda,saudara lawi mula menggangu aku dengan mengatakan bahawa aku macam watak po dalam cerita tersebut.Die kate kalo die rindu kat ak die akan tengok cerita Kung Fu Panda..waaaaaaaa sedih nyer

po memegang watak utama dalam kung fu panda
Nampak nyer nama samaran aku ini ader nilai komersial nyer tersendiri.Adakah dengan penggunaan name samaran tersebut boleh menjadikan watak itu menjadi comel.....?Adakah name itu comel....?Dan ak yang menggunakan nama samaran itu sejak dari Form 1,adekah aku nie mangsa kepada kecomelan watak 2 yang di sebutkan di atas..... semuanya terserahlah kepada anda yang membaca artikel ini untuk menilainya.buat pengetahuan korang name po ini sangat la glamor masa aku kat semasa ak kat MRSM Serting,member sebatch dan senior2,cikgu2, makcik2 ds,makcik sapu sampah,staff2,penolong pengetua dan tidak terkecuali pengetua mengenali aku dengan nama po....sampai dieorang x tau name sebenar aku.....

ak pon tak tau la sampai bila nak guna name nie.... nampak nyer macam best jer guna name samaran nie....haha

p.s artikel ini tidak mengambarkan ak sebagai seorang yang comel....janganlah korang salah anggap la pulak....hehe



0 comments: