Aku immune test

|
Salam.
Study memerlukan tumpuan dan konsentrasi yang tinggi bersama konsisten
Mampukah aku?

Setiap minggu,memang ader test.Sudah terang lagi bersuluh,dah siap kasi jadual test bagi satu tahun.Mmg rase nak berpiket jer ramai ramai  kat depan faculty untuk memansuhkan sistem test yang membebankan pelajar yang sedia terbeban dengan pelbagai tugasan dan tanggungjawab,Lab preparation,Lab Report yang panjang berjela dan soalan tutorial yang tak faham aper kebendenye 2.
Sempatker aku membuka buku 2 tebal ini?
Tanya diri sendiri

Dan kalo dilihat dari sudut yang positif dan lebih jelas,Test ini membantu kami pelajar2 first year untuk study dan revise balik aper yang kiter faham dari setiap satu topik.Cuba bayangkan jika x der test,mesti budak2 enjoy jer masa first year,faham ker x faham ker lantak lah dan yang penting skali enjoy.....Bile akhir sem taun depan baru lah nak study sungguh 2 tetapi mase itu sudah terlambat.....

So , tak kira lah berapa banyak test,kehidupan mesti dilalui.So bagi hari2 yang mendatang,bersedialah lebih awal bagi menghadapi test.....Ak immune dengan test..

Teringat lagu Segalanya Pasti yang dinyayikan oleh Saudara Azhan Atan dimana salah satu liriknye ialah

Peperangan duniawi mampuku hadapi,
Peperangan hakiki amatku takuti,

Jadi dalam persediaan test2 biological sciences department atau pon tak kira lah test aper,jangan lupa pada persediaan kita untuk menghadapi alam yang abadi.

0 comments: