Langkah Yang Mula Letih

|
Salam

P.S:Ini sekadar coratan rasa hati. Jangan baca jika mahukan fakta atau maklumat.

Sedar tidak sedar, aku sudah menjejakan kaki ke minggu kelapan. Daun yang hijau semasa aku sampai 2 bulan yang lalu sudah mati mereput di makan dek bumi.

Aku sudah berusia, sudah hampir dua tahun menghuni Coventry, mungkin aku lebih kenal ceruk dan celah Coventry berbanding kampung halaman ku sendiri.

Pengalaman kehidupan disini ini sangat bermakana dalam kehidupan, mungkin diari - diari kehidupan ini akan memenuhi mulutku semasa aku tua nanti jika diizinkan Allah untuk diceritakan kepada anak cucu, murid murid atau pelajar pelajar yang bakal aku ajar nanti.

Langkah mula letih, mata mula rabun, kaki sudah lenguh untuk melangkah, telinga mula kurang jelas, aku kini di puncak bukit yang tinggi untuk di daki.

Ujian sebagai pengajaran namun perlukan kekuatan untuk bangun. Bangunkan aku jika aku masih terbaring di tepi jalanan.Adakah aku terbaring atau aku masih mengagahkan diri untuk mengalas harapan ke puncak?

Adakah ini syndrom 'caveman'?

Sungguh aku tidak keseorangan :) Semoga bawa diriku ke jalan pulang.

Sungguh aku seorang Manusia.Memang sering terlupa dan suka melupakan atau buat - buat lupa.

0 comments: