20 Feb : Life is open secret

|
Salam

Hari 20 Feb, antara tarikh yang penting dalam hidup saya. Tarikh lahir arwah Abah. Kadang - kadang masih sukar untuk aku berdiri kukuh di atas kaki sendiri. Ia terlalu berat dan sukar. Kehilanganya memberikan kesan impak yang sangat besar dalam kehidupanku.

Terlalu banyak perkara telah aku coretkan di sini, aku bukanlah mahu menyerah dengan mengikut arus, namun aku perlu bangkit melawan arus.

Aku teringat analogi kapal dan tukang kayu oleh Said Nursi Badiuzzaman , aku tidak mahu menjadi tukang kayu yang hanya memikul kayu disepanjang perjalanan,

Terlalu banyak perkara telah aku lalui, kehidupan ini terasa pendek, perkara berlalu dengan pantas, aku akan menghampiri pada penghujungnya yang belum pasti.

Benar,' life is a open secret ' I am trying my best, to be strong. Sometimes, our life not like the fairytale before we sleep, there are many secrets behinds what is happens.

Look back, think from different perspective, and  keep breathing under the light of Allah. I remember the Doctor and Child analogy from Said Nursi,

Please, be strong my friend :)
Allahuálam

0 comments: