Focus and prioritize

|
Salam

Dalam kehidupan, terlalu banyak perkara yang kita ingin capai dan perlu hadapi. Tetapi sejauh mana kita focus dalam apa yang kita lakukan. Terlalu banyak perkara yang berlaku sehingga kita tengelam dalam kesibukan yang  kita akan hadapi

Cuba renung kembali, apabila kita hendak solat, ketika kita hendak memusatkan tumpuan kepada Allah S.W.T, ketika itulah segala macam kesibukan dan hal - hal di dalam dunia mula keluar dan menggangu tumpuan. Pada pandangan saya, kita seharusnya berfikir seketika dalam satu satu perkara dengan memusatkan tumpuan terhadap apa yang perlu dilakukan.Tarik nafas dan fikir kembali terhadap apa yang hendak kita lakukan.

Terlalu banyak perkara yang menganggu?

Kehidupan di dunia, terdapat pelbagai ragam  dan perkara yang akan dihadapi. Namun cuba kita fikirkan kembali, kita terlalu memusatkan kepada perkara - perkara yang tidak perlu sehingga kita terlupa kepada - kepada ranting yang perlu kita tekankan.

Sejujurnya, tanpa prioritize, kehidupan akan menjadi kelam kabut dan tidak teratur.Banyak perkara penting gagal disiapkan sehingga menyebabkan kerja tidak berjalan dan tersangkut.

Ya saya perlu focus dan lebih perlu berhati hati terhadap perkara yang perlu dilakukan.

Allahuállam

0 comments: